site logo

افزایش قد با مگنت تراپی

یکی از فاکتورهای مهم در افزایش اعتماد به نفس افراد قد آن‌ها است. اما این عامل جزو مواردی است که خود فرد نقش چندانی در آن ندارند. بیشتر از 80 درصد رشد قد به ژنتیک و مولفه‌ی آن وابسته است. بیشتر افراد بعد از 18 سالگی رشد قد چندانی را تجربه نمی‌کنند. همچنین جنسیت فرد نیز از دیگر عناصر مهم در تعیین میزان قد می‌باشد. چون میزان قد روی مولفه‌های روحی و روانی فرد تاثیرگذار است بسیاری به دنبال راه‌کاری جهت افزایش آن هستند. یکی از این تلاش‌ها افزایش قد با مگنت تراپی است. اما این روش تا حد در رشد قد موثر می‌باشد؟! در این مقاله از کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هبوط با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما بگذاریم.

آیا بعد از سن بلوغ امکان افزایش قد وجود دارد؟

برای اینکه بدانیم راه‌کارهای افزایش قد در مورد ما موثر هستند یا نه باید به محدوده‌ی سنی خود توجه کنیم. تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند که افزایش یافتن قد بعد از سن بلوغ به دلیل بسته شدن صفحات رشد امکان‌پذیر نیست. البته به شیوه‌های بسیار سخت و تهاجمی مانند جراحی می‌توان کمی به طول قد اضافه کرد. اما این شیوه برای افزایش میزان قد هم بسیار خطرناک و هم بسیار هزینه‌بر است. نکته‌ای که در این بین وجود دارد کاهش قد با بالا رفتن سن است. این کاهش قد به دلایل مختلفی نظیر فرسایش غضروفی رخ می‌دهد. بنابراین بیشتر شیوه‌های افزایش قد بعد از سن بلوغ روی این بخش متمرکز هستند. در فیزیوتراپی روش‌های مختلفی برای افزایش قد قبل از بلوغ و جلوگیری از کاهش آن در سنین بالا وجود دارد.

افزایش قد با مگنت تراپی

عوامل تاثیرگذار روی قد کدام‌اند؟

اشاره کردم که مهم‌ترین عامل موثر بر روی قد افراد عامل ژنتیک می‌باشد. با این همه پارامترهای دیگری نیز در کمک به رشد حداکثری قد وجود دارد. در این بخش از مقاله شما را با سایر فاکتورهای تاثیرگذار در قد آشنا خواهیم کرد.

1- هورمون:

نوع خاصی از هورمون در بدن تولید می‌شود که به صفحات رشد دستور ساخت استخوان‌های جدید را می‌دهد. این هورمون‌ها عبارتند از:

  • هورمون رشد: این هورمون که در غده‌ای به نام هیپوفیز تشرح می‌شود. در برخی از بیماری‌های نادر ژنتیکی ترشح این هورمون با اختلال مواجه می‌شود.
  • هورمون تیروئید: این غده نیز هورمونی که بر رشد قد افراد موثر است را تشرح می‌کند.
  • هورمون‌های جنسی: دلیل اصلی تفاوت فاحش بین قد مردان و زنان وجود این هورمون می‌باشد.

افزایش قد با مگنت تراپی در این بخش می‌تواند تاثیرگذار باشد و به ترشح بهتر هورمون‌ها کمک کند.

2-جنسیت:

پارامتر تاثیرگذار بعدی در رشد قد فاکتور جنسیت است. مردان اغلب افزایش قد بیشتری نسبت به زنان را تجربه می‌کنند. همچنین طول بازه‌ی زمانی رشد قد در مردان نیز بیشتر است.

3- دی ان ای:

ژنتیک اما اصلی‌ترین و مهم‌ترین پارامتر در افزایش رشد قد در افراد به شمار می‌رود. بیش از 700 ژن مختلف وجود دارند که بر روی رشد صفحات رشد در بدن موثرند.

راه‌های افزایش قد چیست؟

برای اینکه بالاترین رشد قد ممکن در برای هر فرد رخ دهد راه‌کارهایی پیشنهاد شده است. در این بخش از مقاله‌ی کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هبوط به معرفی راه کارهای گفته شده در این مورد می‌پردازیم.

1- تغذیه مناسب:

مصرف مواد غذایی غنی به ویژه در سنین کودکی نقش زیادی روی افزایش قد دارد. در رژیم غذایی باید تمام گروه‌های مختلف از ویتامین- کلسیم- فیبر و مواد معدنی وجود داشته باشد. به ویژه کلسیم و پروتئین از مواد غذایی بسیار موثر در این خصوص هستند.

2- ورزش:

ورزش‌های منظم و تحرک بدنی کافی نیز موجب متراکم شدن استخوان‌ها می‌شود. با انجام برخی از حرکات ورزشی صفحات رشد بهتر عمل کرده و فرد بلند قدتر می‌شود.

3- خواب:

مورد بعدی که در رشد قد به ویژه در کودکان و نوجوانان موثر است خواب می‌باشد. هورمون‌های رشد بیشتر در زمان خواب عمیق تشریح می‌شوند. اما بیشتر افراد از این عامل مه در افزایش قد غافل هستند.

نقش فیزیوتراپی در افزایش قد چیست؟

بعد از آشنایی با فاکتورهای موثر در رشد قد می‌توانیم به نقش فیزیوتراپی در این خصوص نیز اشاره کنیم. فیزیوتراپی به شیوه‌های مختلفی بر روی رشد قد افراد اثر می‌گذارد. کمک فیزیوتراپی به دو شکل مختلف روی قد افراد اثر می‌گذارد. اول اینکه به رشد بهتر قد در سنین پیش از بلوغ کمک می‌کند. دیگری اثر پیشگیرانه بر روی کاهش قد سنین بزرگسالی است. افزایش قد با مگنت تراپی یکی از این راه‌کارها است. در فیزیوتراپی حرکت‌هایی تمرینی مخصوصی به فرد داده می‌‌شود که وضعیت و پوسچر مناسبی به بدن می‌دهد. تمرینات کششی و انعطافی در فیزیوتراپی نیز به سلامت و رشد بهتر استخوان‌ها کمک می‌کند. برای بهره‌مندی از این خدمات کافی است تا با کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هبوط تماس بگیرید. در این مجموعه امکان درخواست خدمات فیزیوتراپی در منزل نیز برای شما فراهم است. کافی است با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و یا فرم مربوطه را پر کنید.

افزایش قد با مگنت تراپی

افزایش قد با مگنت تراپی:

مگنت تراپی شیوه‌ای درمانی در فیزیوتراپی است که در آن از امواج مغناطیسی برای بهبود کمک گرفته می‌شود.  در خصوص تاثیر این روش روی افزایش قد مستندات دقیق علمی وجود دارد. با این همه برخی معتقدند که روی ترشح بهتر هورمون‌های رشد در دوران پیش از بلوغ موثر است. همچین امواج مغناطیس روی وضعیت عضلات و ساختار اسکلتی بعد از سنین بلوغ نیز موثر است. بنابراین می‌تواند تا حدودی از کوتاه‌تر شدن قد در این دوران جلوگیری کند. اما مگنت تراپی چیست و چگونه انجام می‌شود؟ برای پاسخ این سوال در ادامه این مطلب از هبوط ما را همراهی کنید.

آشنایی با مگنت تراپی:

یکی از روش‌های درمانی در فیزیوتراپی استفاده از امواج مغناطیسی است. این شیوه‌ی درمانی باید توسط متخصص فیزیوتراپی و با دستگاه‌های مخصوص آن انجام گیرد. علاوه بر افزایش قد برای کاهش دردهای عضلانی و اسکلتی نیز از این شیوه‌ی درمانی استفاده می‌شود. برای دریافت خدمات مگنت تراپی از کلینیک هبوط می‌توانید به این مرکز مراجعه نمایید. البته این امکان که خدمات مربوط به مغناطیس تراپی را در منزل خود دریافت کنید در کلینیک هبوط وجود دارد.

سخن پایانی:

افزایش قد با مگنت تراپی هنوز به صورت علمی اثبات نشده است. با این وجود امواج مغناطیس به طور غیر مستقیم می‌توانند فاکتورهای افزایش قد را بهبود ببخشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *