مگنت تراپی چیست؟

یکی از شیوه‌های کاهش درد که برای مشکلاتی نظیر کمر درد و پوکی استخوان کاربرد دارد مگنت تراپی است. این متد از فیزیوتراپی که از امواج مغناطیسی برای درمان کمک می‌گیرد طرفداران زیادی دارد. این شیوه در کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هبوط توسط فیزیوتراپیست‌های مجرب گروه انجام می‌گیرد.  با این همه بسیاری از افراد اطلاعات زیادی در خصوص این شیوه‌ی درمان غیر تهاجمی ندارند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که از این متد درمانی شناخت ندارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مگنت تراپی چیست؟

این شیوه‌ی درمانی از انرژی مغناطیسی برای هدف‌های درمانی فیزیوتراپی استفاده می‌کند. به همین خاطر بسیاری آن را مغناطیس تراپی نیز می‌نامند. مغناطیس تراپی روشی بسیار ایمن و غیرتهاجمی بوده که به تسریع روند درمان و کاهش درد کمک می‌کند. این متد بر روی سلول‌های ایمنی در بدن و جریان گردش خون اثر گذاشته و التهاب و ورم را از بین می‌برد. همچنین در مطالعات بالینی پی برده‌اند که مغناطیس برای درمان پوکی استخوان و بهتر جوش خوردن شکستگی استخوان مفید است. به همین خاطر علاوه بر فیزیوتراپی در طب ورزشی و ارتوپدی نیز از آن بهره می‌برند. چون مگنت تراپی اثر درمانی دارد هم به عنوان یک روش مستقل و هم در کنار سایر درمان‌ها استفاده می‌شود.

برای اثربخشی بهتر مگنت تراپی چه عواملی مهم هستند؟

برای اینکه از این شیوه درمان نتایج بهتری حاصل باشد باید به موارد زیر توجه کنیم:

• انتخاب میدان مغناطیسی مناسب و شکل موج درست
  • روش اعمال درست که شامل هدفمند یا تماسی و کلی یا عمومی می‌شود.
  • اپلیکاتورهای متفاوت
  • شیوه مناسب درمانی اعم از دستی یا خودکار
  • تجهیزات مورد نیاز برای ارسال مغناطیس به سمت بافت‌های بدن

این موارد اگر به درستی و با توجه به شرایط بیمار تنظیم شوند نتیجه‌بخشی تراپی را بیشتر می‌کنند. تمام پروسه تشخیص و درمان نیز باید توسط متخصص فیزیوتراپ انجام شود. برای دریافت بهترین شیوه‌ی درمانی که با وضعیت بیمار تناسب داشته باشد به کلینیک هبوط مراجعه نمایید. متخصصین مجموعه مشاوره‌های لازم در خصوص وضعیت بیمار و گزینه‌های درمانی پیش رو را ارائه خواهند کرد.

مگنت تراپی

مگنت تراپی چه کاربردهایی دارد؟

این شیوه‌ی درمانی که بر پایه‌ی مغناطیس تراپی انجام می‌شود برای درمان مشکلات اسکلتی و عضلانی مناسب است. بنابراین برای رفع مشکلاتی نظیر انقباضات و ورم‌های عضلانی و بازسازی بافت‌های استخوانی مناسب است. انرژی مغناطیس به راحتی به بافت‌های عمیق در بدن نفوذ کرده و اثرات درمانی خود را به جا می‌گذارد. بر همین اساس از مگنت تراپی در مواردی نظیر:

• آسیب دیدگی‌های استخوانی و مفصلی همچون آرتروز و شکستگی استخوان
  • ضرب دیدگی و استرین
  • دردهای تنشی همچون نورالژی و سردرد
  • ضایعه‌های پوستی ناشی از سوختگی و جراحت
  • مشکلات التهابی همچون آرتریت و تاندونیت و سندرم اداکتور
  • دردهای ناحیه‌ی پایین کمر

استفاده می‌شود.

مگنت تراپی در تهران:

با توجه به فواید بسیار زیاد این شیوه برای بسیاری از مشکلات اسکلتی- عضلانی در بیماران زیادی کاربرد دارد. در بین فاکتورهای مهم تجربه و مهارت فیزیوتراپ و تجهیزات کلینیک ارائه دهنده خدمات در اولویت هستند. برای تجربه بهترین مگنت تراپی در تهران به کلینیک هبوط مراجعه نمایید. کلینیک هبوط مجهز به جدیدترین تجهیزات و دستگاه‌های مغناطیس تراپی می‌باشد. همچنین تخصص و تجربه‌ی بالای تراپیست ما در کلینیک تضمین کننده‌ی اثربخشی این شیوه‌ی درمانی است. برای کسب اطلاعات تکمیلی و رزرو نوبت از طریق فرم مخصوص در سایت کلینیک هبوط اقدام نمایید. علاوه بر آن خدمات فیزیوتراپی مورد نیاز خود را در منزل نیز می‌توانید دریافت کنید. برای دریافت مگنت تراپی در غرب تهران با شمار‌ه‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مگنت تراپی

آنچه باید درباره جلسات مغناطیس تراپی بدانید:

زمانی که بیمار وارد سلونوئید می‌شود نباید هیچگونه شی فلزی همراه داشته باشد. زیرا فلزات قادر هستند تا میدان مغناطیسی را از مسیر اصلی خود منحرف کنند. البته در صورت وجود شی فلزی آسیبی به بیمار وارد نمی‌شود. فقط تنظیمات دستگاه مغناطیس‌تراپی دچار اختلال خواهد شد. اغلب بیماران به این شیوه‌ی درمانی پاسخ‌های سریعی می‌دهند. با این وجود نوع و شدت آسیب در زمان اثربخشی این شیوه‌ی درمانی اثر مستقیم دارد. زمان جلسات درمان با مگنت از 30 دقیقه تا 2 ساعت متغیر می‌باشد. توصیه می‌شود تا بخش آسیب دیده در تماس مستقیم با سلونوئید قرار گیرد. فاصله‌ی زیاد بین جلسات مگنت تراپی اثربخشی درمان را کاهش می‌دهد. حتی برای تسریع هر چه بیشتر درمان می‌توان دو جلسه از درمان را در یک روز برگزار کرد. فاصله‌ی بین دو جلسه‌ی درمانی با مغناطیس باید در حدود 12 ساعت باشد. در بسیاری از اوقات این شیوه‌ی درمانی مکمل روش‌های درمانی دگر در فیزیوتراپی است.

عوارض جانبی مغناطیس تراپی چیست؟

این شیوه‌ی درمان به ندرت عوارض جانبی در بیماران ایجاد می‌کند. با این حال در پاره‌ای از اوقات ممکن است ایجاد درد و یا حالت تهوع در بیمار نماید. در موارد نادری سرگیجه نیز جزو عوارض جانبی این روش درمانی ذکر شده است. توصیه می‌شود تا حتما فیزیوتراپ خود را از وجود این علائم در خود بعد از مغناطیس تراپی آگاه کنید.

چه اشخاصی نباید مگنت تراپی انجام دهند؟

با وجودی که این شیوه‌ی درمانی غیر تهاجمی است اما همه‌ی افراد امکان استفاده از آن را ندارند. این اشخاص شامل:

• بیماران مبتلا به بیماری‌های عفونی حاد به خصوص سل
  • بیمارانی که باتری قلب یا در اصطلاح پیس میکر دارند.
  • کسانی که زخم‌های خونریزی دهنده یا کانون‌های خونریزی دارند.
  • بانوان باردار
  • بیمارانی که تومور دارند.( مغناطیس می‌تواند منجر به انتشار تومور در بدن گردد.)
  • بیمارانی که با هیدروکورتیزون تحت درمان قرار دارند.
  • کسانی به انسداد عروقی دچار هستند.
  • دیابت‌های جوانی

می‌شوند. تمام این موارد باید از انجام مغناطیس‌تراپی خودداری نمایید و پزشک خود را از وجود این موارد آگاه کنید.

آیا انجام مگنت تراپی با درد همراه است؟

بعد از اینکه بیمار لباس مخصوص ورود به سلونوئید را پوشید روی تخت یا صندلی قرار می‌گیرد. با شروع پروسه‌ی درمان تنها احساس کمی گرما در بخش تحت درمان برای بیمار ایجاد می‌شود. با این حال برخی از بیماران سوزش‌های مختصری را نیز در ناحیه مربوط احساس می‌کنند. این موارد در درمان با مغناطیس البته موقتی بوده و معمولا بعد از جلسه سوم کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

مگنت تراپی یکی از شیوه‌های درمانی بسیار موثر در کاهش درد و تورم در بیماران اسکلتی- عضلانی می‌باشد.