مگنت تراپی انگشتان دست

دست‌‌ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای در کیفیت زندگی ما دارند. چرا که انجام کارهای روزمره به این عضو مهم از بدن وابسته است. انگشتان نیز یکی از بخش‌های مهم دست به شمار می‌آیند که بدون آن‌ها کارایی دست به شدت کاهش می‌یابد. آسیب‌ها و بیماری‌های زیادی وجود دارد که انگشتان دست را تحت شعاع قرار می‌دهند. برای درمان این عوارض و بیماری‌ها شیوه‌های مختلف درمانی وجود دارد. فیزیوتراپی از جمله درمان‌های موثر و بسیار کارآمد در این زمینه است. متدهای مختلفی همچون مگنت تراپی انگشتان دست برای رفع مشکلات این ناحیه در فیزیوتراپی انجام می‌گیرد. این متد درمانی در هبوط توسط بهترین فیزیوتراپ‌ها انجام می‌گیرد.

مشکلات انگشتان دست که به فیزیوتراپی نیاز دارد:

انگشتان دست به دلایل مختلفی دچار آسیب می‌شوند. برای برخی از آسیب‌دیدگی‌های انگشتان باید از خدمات فیزیوتراپی استفاده کرد. آسیب‌هایی نظیر:

1- شکستگی انگشتان ست:

درد شدید و کبودی از علائم شکستگی انگشتان دست به شمار می‌رود. در ابتدا بیمار باید مراحل ترمیم شکستگی را طی کرده و سپس به فیزیوتراپ مراجعه نماید. متدهای مختلف فیزیوتراپی کمک می‌کند تا کارایی و قدرت و دامنه حرکتی انگشتان بازیابی گردد.

مگنت تراپی انگشتان دست

2- دررفتگی انگشتان دست:

عارضه‌ی بعدی که برای انگشتان دست به وجود می‌آیند دررفتگی این بخش است. منظور از دررفتگی جابه‌جا شدن استخوان انگشت بر اثر فشار ناگهانی بر ان است. امروزه فیزیوتراپ‌ها با روش‌های اصولی و علمی کار جا انداختن انگشتان دررفته را انجام می‌دهند.

3- آرتروز انگشتان دست:

مگنت تراپی انگشتان دست برای بهبود آرتروز در این ناحیه مفید می‌باشد. این شیوه‌ی درمانی درد و التهابات ایجاد شده در انگشتان دست بر اثر آرتروز را بهبود می‌بخشد. علائم و عوارض آرتروز در انگشتان با فیزیوتراپی به راحتی قابل کنترل و تخفیف است.

4- انگشت ماشه‌ای:

این عارضه عموما با درد و تورم در کنار کاهش دامنه حرکتی انگشتان نمود پیدا می‌کند. قسمت پایینی انگشت دست دچار سختی شده و در حین حرکت صدا تولید می‌کند. عدم توانایی در صاف کردن انگشت بعد از خم کردن آن نیز از علائم این بیماری است. فیزیوتراپی و متدهای آن قطعا کمک بزرگی به رفع این مشکل در انگشتان دست خواهد کرد.

مگنت تراپی انگشتان دست چیست؟

مگنت تراپی یک متد و روش درمانی در فیزیوتراپی به شمار می‌رود که بر پایه‌ی میدان‌های مغناطیسی عمل می‌کند. در این شیوه شکستگی انگشتان دست جوش خورده و درد آن بهبود می‌یابد. مسئله مهم در مگنت تراپی انجام آن توسط متخصص است. زیرا انتخاب میدان مغناطیسی و شکل موج مورد استفاده به دانش بالایی نیاز دارد. برای اینکه این روش درمانی را توسط بهترین فیزیوتراپ‌ها دریافت کنید به کلینیک فیزیوتراپی هبوط مراجعه نمایید. در کلینیک فیزیوتراپی هبوط بهترین تجهیزات برای مگنت تراپی و سایر درمان‌های فیزیوتراپی در اختیار است. کافی است تا فرم مربوط به مشاوره و رزرو در سایت کلینیک را تکمیل و ثبت کنید.

مگنت تراپی چه کاربردهایی دارد؟

شاید برای شما عجیب باشد که با کمک امواج مغناطیسی دردها و عوارض زیادی بهبود پیدا کند. در این بخش با تعدادی از کاربردهای این روش درمانی شناخته شده و محبوب در فیزیوتراپی آشنا می‌شویم.

1- آسیب‌های ایجاد شده بر اثر آرتروز و شکستگی و پوکی استخوان را بهبود می‌دهد. بنابراین مگنت تراپی انگشتان دست دامنه حرکتی را بهبود می‌بخشد.

2- باعث کاهش دردهای تنشی و نورالژی در افراد می‌گردد.

3- ضایعه‌های پوستی ایجاد شده روی انگشتان نظیر سوختگی را التیام داده و رفع می‌کند.

4- انقباضات ناشی از ضرب‌دیدگی از اعضای بدن از جمله انگشتان دست را برطرف می‌کند.

این موارد تنها بخشی از کاربردهای مگنت تراپی به عنوان یک متد درمانی در فیزیوتراپی محسوب می‌شوند.

مزیت‌های مگنت تراپی برای انگشتان دست:

این روش درمان غیرتهاجمی بوده و در نتیجه دردی برای بیمار ایجاد نمی‌کند. البته بعد از جراحی انگشتان دست بنا به توصیه پزشکان باید از متدهای مختلف فیزیوتراپی نظیر مگنت تراپی استفاده کرد. التهابات ایجاد شده در انگشتان دست با مگنت تراپی از بین می‌روند. دردهای ناشی از بیماری‌هایی نظیر آرتروز با مگنت تراپی انگشتان دست کاهش یافته و تسکین می‌یابد. بافت‌های انگشتان دست بهبود یافته و بازسازی می‌شوند. مگنت تراپی حتی بافت‌های عمیق را نیز می‌تواند بازسازی نماید.

در مگنت تراپی چطور میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود؟

اساس تولید میدان مغناطیسی مورد استفاده در مگنت تراپی به کمک جریان الکتریکی است. در واقع جریان الکتریکی میکروسکوپی داخل آهنرباهای طبیعی از روی هم به شکل متقاطع عبور داده می‌شوند. با این کار میدان مغناطیسی در جهت دلخواه و با شدت مورد نیاز ایجاد خواهد شد.  دو نوع کلی از میدان‌های مغناطیسی در مگنت تراپی انگشتان دست وجود دارد.

1- میدان مغناطیسی غیرایستا یا الکترومگنت:

این میدان مغناطیسی زمانی ایجاد می‌شود که جریان الکتریسیته برقرار و فعال باشد. جریان از طریق مولد پالسی به بافت بدن انتقال یافته و درمان انجام می‌گیرد.

2- آهنرباهای دائم یا میدان مغناطیس ایستا:

در این میدان مغناطیسی آهنربا یکبار به صورت کامل توسط نیروی الکتریسیته شارژ می‌شود. سپس به صورت دائم و برای همیشه خاصیت مغناطیسی خود را حفظ می‌کند.

در مگنت تراپی از هر دو نوع میدان مغناطیسی برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

مگنت تراپی انگشتان دست در منزل:

یکی از امتیازات و محاسن این متد درمانی قابلیت انجام آن در منزل بیمار می‌باشد. البته لازم است تا توسط یک متخصص فیزیوتراپ و با دستگاه‌های استاندارد انجام گیرد. کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هبوط خدمات کاملی از درمان‌های فیزیوتراپی در منزل به بیماران ارائه می‌نماید. این خدمات در جهت آرامش و راحتی هر چه بیشتر بیماران و خانواده‌هایشان از طرف کلینیک هبوط انجام می‌گیرد. کافی است تا فرم درخواست خدمات در منزل را در سایت کلینیک فیزیوتراپی هبوط تکمیل نمایید. به این ترتیب در کوتاه‌ترین زمان و به ساده‌ترین شکل خدمات درمانی فیزیوتراپی را در منزل خود دریافت خواهید کرد.

کلام آخر:

مگنت تراپی انگشتان دست یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای بهبود مشکلات در این بخش از بدن است. میدان‌ مغناطیسی امواجی را وارد بافت‌های انگشت می‌کند که بهبود دهنده بسیاری از عوارض است. درد و التهاب در انگشتان دست با این روش درمان فیزیوتراپی به شدت کاهش می‌یابند. تنظیم شدت امواج مغناطیسی نیاز به تخصص بالایی دارد و باید توسط افراد متخصص در این حوزه انجام گیرد. سوالات خود درباره مگنت تراپی را از کارشناسان ما در کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هبوط بپرسید.