site logo

شاک ویو تراپی چیست ؟

فیزیوتراپی شاخه‌های بسیار متنوعی برای بهبود وضعیت بیماران دارد که به تناسب شرایط هر بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مشکلات شایع بدنی بیماری‌های اسکلتی-عضلانی مانند تنیس آلبو (آرنج تنیس بازان) است. یکی از بهترین و ساده‌ترین راه کارهای درمانی این بیماری‌ها استفاده از فیزیوتراپی می‌باشد. از جمله شیوه‌های غیر تهاجمی و جدیدی که برای درمان این نوع عارضه‌ها به کار می‌رود شاک ویو تراپی است. از این شیوه‌ی تراپی در درمان خار پاشنه و التهابات فاشیای کف پا نیز استفاده می‌شود. با ما در این مطلب از کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هبوط همراه باشید تا بیشتر در خصوص این تکنیک فیزیوتراپی بدانید.

شاک ویو

شاک ویو تراپی چیست؟

این شیوه درمانی در فیزیوتراپی که به شوک درمانی نیز شهرت دارد موجب بهبود بافت‌های آسیب دیده خواهد شد. برای ایجاد شوک مورد نیاز در این شیوه درمانی از امواج صوتی بهره گرفته می‌شود. این امواج موجب بهتر شدن جریان خون در عضو و کاهش یافتن میزان التهابات می‌گردد. البته تنها در صورتی که متخصص فیزیوتراپ لازم بداند می‌تواند این شیوه را مورد استفاده قرار داد. در بسیاری از بیماری‌های مزمن که دیگر شیوه‌های درمانی موثر نبوده استفاده از این دستگاه کارساز بوده است. این دستگاه و متد شوک درمانی هیچگونه عارضه و خطری به همراه ندارد. در تمام کشورهای جهان شاک ویو با تائیدیه بهداشت جهانی به کار گرفته می‌شود.

مکانیسم عمل در شاک ویو تراپی چگونه است؟

موارد مختلفی در مکانیزم عمل شوک درمانی وجود دارد که عبارتند از:

1- تحریک جوانه‌زنی مویرگ‌های جدید یا نئوواسکولاریزاسیون در نقطه‌ی اتصال استخوان و تاندون

2- شکل‌گیری و تکثیر سلول‌های سازنده‌ی تاندون موسوم به تنوسیت و ترمیم کننده‌های استخوان

3- بالا رفتن میزان لکوسیت‌ها

4- افزایش میزان فاکتور رشد و در نتیجه‌ی آن سنتز بیشتر پروتئین برای کلاژن سازی و بازسازی کردن بافت آسیب دیده

می‌باشد. شوک درمانی شیوه‌ای است که در آن از تغییر فشارهای ناگهانی برای فضای بافت استفاده می‌شود.

شاک ویو

استفاده از شاک ویو تراپی در درمان‌های بالینی:

اشاره کردیم که این درمان شوک محور برای بهبود بیماری‌های اسکلتی عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موارد از درمان‌های بالینی عبارتند از:

  • دردهای کف پا و خار پاشنه
  • التهابات رباط‌های فوقانی و تحتانی
  • التهابات تاندون‌ها
  • سندروم درد تروکانتریک در قسمت فوقانی ران و بورسیت‌های لگنی
  • تاندینوپاتی در اطراف کشکک زانو
  • التهابات تاندونی در آرنج
  • دردهای ایجاد شده در کف پا
  • اسپاسم‌های مزمن
  • باندل‌های عضلانی پیرامون ستون فقرات
  • رسوب‌های کلسیم در مفاصل و تاندون‌ها
  • دردهای قسمت جلوی ساق و ناشی از التهابات عضلانی
  • اختلال در نعوظ

می‌باشد.

دستگاه شاک ویو لاغری:

یکی دیگر از کاربردهای بسیار جذاب و پرطرفدار شاک ویو استفاده از آن برای لاغری‌های موضعی است. امروزه به دلیل عدم تحرک کافی و نبود تغذیه‌های اصولی بسیاری از افراد با چاقی مواجه هستند. راه کارهای زیادی نیز برای رفع چاقی و از بین بردن سلولیت‌های چربی وجود دارد. دستگاه شاک ویو یکی از این راه کارها می‌باشد. بنابراین اگر در نواحی شکم و باسن و ران دچار تراکم چربی هستید می‌توانید این روش درمانی را انتخاب کنید. اما برای سلولیت‌های چربی در ناحیه‌ سر و قفسه سینه استفاده از این دستگاه توصیه نمی‌شود. در کنار استفاده از روش شوک درمانی برای کاهش وزن به کارگیری رژیِم غذایی مناسب و ورزش نیز پیشنهاد می‌شود.

شاک ویو

لاغری با دستگاه شاک ویو چگونه انجام می‌شود؟

از این شیوه برای لاغری‌های موضعی استفاده می‌شود و برای این منظور نیز از نیروی صوت کمک گرفته می‌شود. روش کار نیز بر اساس انتقال صوت با طول موج کم و انرژی زیاد به به سلولیت‌های چربی می‌باشد. در این حالت در واقع یک پروب به بدن بیمار منتقل شده و سایر پروب‌ها دورانی حرکت در می‌آیند. برای اینکه در مراحل اولیه کار پروب‌ها به آسانی روی بدن بیمار حرکت کنند از ژل‌های موضعی استفاده می‌گردد. در موضعی که به وسیله‌ی دستگاه شاک ویو مورد درمان قرار گرفته گرمای زیادی ایجاد می‌گردد. همین مکانیزم موجب می‌شود تا چربی‌ها به حالت کریستالی در آمده و سپس دفع شوند. در انتهای این پروسه محتویات هر سلول چربی در موضع هدف از طریق جریان گردش خون به کبد منتقل می‌شود. سپس در کبد متابولیزه شده و به صورت انرژی در بدن مصرف می‌گردد.

شاک ویو در منزل تهران:

کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هبوط کلیه خدمات فیزیوتراپی را در شهر تهران در منزل بیمار ارائه می‌دهد. یکی از این خدمات استفاده از دستگاه شاک ویو می‌باشد. این خدمات هم برای بهبود بیماری‌های عضلانی- اسکلتی و هم برای لاغری‌های موضعی در منزل انجام می‌شود. بهترین فیزیوتراپیست تهران برای انجام خدمات مورد نیاز شما به منزل اعزام شده و درمان را انجام می‌دهد. دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل موجب کاهش هزینه و انرژی شده و آرامش بیشتری برای بیمار ایجاد می‌کند. کافی است تا با شماره‌های موجود در سایت هبوط تماس گرفته و یا فرم مربوطه را پر کنید. بهترین تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های موجود در زمینه فیزیوتراپی در کلینیک هبوط و توسط درمانگران مجموعه به کار گرفته شده است.

هزینه هر جلسه شاک ویو تراپی:

با توجه به اینکه برای هر بیمار شرایط متفاوتی حاکم است هزینه نهایی هر جلسه نیز یکسان نخواهد بود. فاکتورهایی نظیر محل درمان ( در کلینیک انجام شود یا در منزل بیمار) و مهارت پزشک در هزینه مهم هستند. علاوه بر آن زمان مورد نیاز استفاده از دستگاه مخصوص این شیوه درمان نیز در هزینه جلسات موثر است. با توجه به اینکه کلینیک هبوط طرف قرارداد بیمه‌های مختلف است بیمه بودن بیمار نیز از جمله این فاکتورها است. دستگاه مورد استفاده و میزان پیشرفته بودن آن نیز می‌تواند در هزینه انجام شوک درمانی اثرگذار باشد. بهترین کار برای اطلاع از قیمت دقیق انجام شاک ویو تماس با کارشناسان ما در کلینیک هبوط است. برای رفاه بیشتر بیماران تمام مشاوره‌های لازم در خصوص خدمات مورد نیاز بیماران به صورت رایگان ارائه می‌شود.

کلام پایانی:

شاک ویو تراپی یا شوک درمانی یک شیوه‌ی مدرن در درمان بسیاری از عارضه‌های عضلانی- اسکلتی می‌باشد. علاوه بر مشکلات عضلانی- اسکلتی برای ایجاد لاغری‌های موضعی نیز از این شیوه‌ی درمانی می‌توان استفاده کرد. در کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هبوط مدرن‌ترین دستگاه‌های شاک ویو در اختیار فیزیوتراپیست‌های مجموعه قرار دارد.  شما می‌توانید هم در کلینیک هبوط و هم در منزل از خدمات فیزیوتراپ‌های مجموعه بهره ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *