site logo

اثرات فیزیوتراپی برای درمان در رفتگی مفاصل شانه

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با درمان در رفتگی مفصل شانه با فیزیوتراپی، مطالبی را بیان کنیم. یکی از مشکلاتی که احتمال دارد برای هر فردی در طول زندگی خود پیش بیاید، در رفتگی مفصل شانه است. بعضی از افراد به صورت مکرر با این مشکل مواجه می ‌شوند و هر از چند گاهی، مفصل شانه آن ها در می ‌رود. به هیچ عنوان نباید این موضوع را دست کم بگیرید و هرچه زودتر باید با انجام فیزیوتراپی، مشکلی پیش آمده را درمان کنید. فیزیوتراپی در این زمان می ‌تواند باعث شود که بافت نرم، ترمیم شده و در رفتگی به صورت کامل بهبود پیدا کند. در ادامه به روش درمان این مشکل اشاره خواهیم کرد.

 

تاثیر فیزیوتراپی در درمان در رفتگی مفصل شانه

در رفتگی مفصل شانه با نام شلی کپسول مفصلی نیز شناخته می ‌شود. وقتی شانه کسی در می رود، بایستی ابتدا به وسیله یک متخصص، شانه جا انداخته شود. پس از این کار، باید به مدت ۴ هفته دست فرد، بی ‌حرکت بماند و بعد از گذشت این چهار هفته، بایستی بر روی دست این فرد، فیزیوتراپی انجام گیرد. با این وجود افرادی که با مشکل در رفتگی مکرر شانه مواجه هستند، در زمان ‌هایی که شانه آن ها ظاهرا مشکلی ندارد و در نرفته است، بایستی با انجام فیزیوتراپی ‌های حرفه‌ ای، به تقویت عضلات اطراف شانه خود بپردازند تا مشکل در رفتگی شانه، کم تر برای آن ها پیش بیاید. بنابراین می ‌توانیم بگوییم که رابطه فیزیوتراپی با در رفتگی شانه در دو مرحله است. یکی برای درمان آن و دومی برای پیش گیری از رخ دادن این مشکل.

درمان در رفتگی مفصل شانه

 

درمان درمان در رفتگی مفصل شانه به صورت مقطعی

درمان در رفتگی مفصل شانه

در صورتی که شانه شما در رفته است و یک ماه بی حرکت بوده است، شما می ‌توانید گچ و یا آتل را باز کنید؛ ولی طبیعتاً رگ ‌های دست شما خشک می ‌شوند و برای این که از این مشکل رها شوید، بایستی دست شما فیزیوتراپی شود. بنابراین انجام فیزیوتراپی پس از در رفتگی شانه بسیار موثر است.

 

پیش گیری از در رفتگی مکرر شانه با فیزیوتراپی

 

درمان در رفتگی مفصل شانه

در صورتی که شانه شما هم با مشکل در رفتگی مکرر مواجه است، بایستی به فکر درمان قطعی آن باشید وگرنه هر چند وقت یک بار، باید درد شدید ناشی از آن را باید تحمل کنید و علاوه بر این یک ماه هم از دست خود کار نکشید. در رفتگی شانه علاوه بر درد فراوانی که به بار می ‌آورد، می ‌تواند باعث پاره شدن ربات‌ ها هم بشود که در این صورت، مشکل چند برابر می ‌شود و نیاز به عمل جراحی خواهد بود. بنابراین اگر با مشکل دررفتگی مکرر شانه مواجه هستید، شما می ‌توانید از فیزیوتراپی برای درمان قطعی این مشکل، کمک بگیرید و کاری کنید که دیگر شانه شما در نرود و یا تعداد آن کم شود.

فیزیوتراپی حرفه ای و تخصصی می‌ تواند عضلات اطراف مفصل شانه شما را تقویت کند و با این کار باعث قدرت پیدا کردن شانه شما و ثبات آن شود. یک سری از تمرینات در فیزیوتراپی وجود دارند که مخصوص درمان قطعی همین مشکل و پیش گیری از رخ دادن مجدد آن هستند. این تمرینات علاوه بر تقویت عضلات اطراف مفصل شانه و یا همان عضلات روتاتورکاف شما و بهبود وضعیت آن، دامنه حرکتی مفصل شانه را نیز افزایش می‌ دهند و تعادل خوبی به این مفصل خواهند داد.

فیزیوتراپی چگونه به درمان در رفتگی شانه کمک می‌ کند؟

برای درمان در رفتگی شانه با فیزیوتراپی، حتماً باید به یک مرکز فیزیوتراپی معتبر مراجعه کنید. چرا که این کار، حساس و تخصصی است و هرگونه اشتباهی در آن می ‌تواند از اثرات فیزیوتراپی بکاهد. در صورتی که نیاز به مشاوره داشتید، می ‌توانید از خدمات رایگان مشاوره‌ ای مرکز فیزیوتراپی هبوط هم استفاده کنید.

فیزیوتراپی در مراحل مختلف درمان در رفتگی شانه می ‌تواند بسیار مفید باشد، که چند مورد آن عبارتند از:

  1. در روزهای اول پس از در رفتگی، تمرینات ایزومتریک که باید بدون حرکت مفصل انجام شود و همچنین انقباضات عضلات تیغه شانه یا همان انقباضات عضلات کتف، کارهایی هستند که در فیزیوتراپی انجام می شوند.
  2. زمانی که درد شما خیلی کم تر شود، فیزیوتراپی می‌ تواند بر روی عضلات گرداننده شانه شما، تمرکز بیشتری کند و دامنه حرکتی آن را کم کم افزایش دهد.
  3. از طرف دیگر تقویت عضله دلتوئید هم تا حد بسیار زیادی می ‌تواند باعث تقویت عصب زیر بغل فرد شود. البته در بعضی از موارد عصب زیر بغل افراد با در رفتگی شانه، مشکلی پیدا نمی‌ کند ولی حتی در این موارد نیز فیزیوتراپی این قسمت مفید است.

 

 

فیزیوتراپی تا چه میزان می ‌تواند در درمان در رفتگی شانه مفید باشد؟

فیزیوتراپی تا حد بسیار زیادی می ‌تواند در درمان در رفتگی شانه موثر واقع شود. با این وجود باید روش ‌های دیگر نیز برای درمان این مشکل استفاده شوند. از طرف دیگر مراقبت و نگهداری که شما از شانه خود می ‌کنید نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

تا جایی که ممکن است برای رفع مشکل خود از جراحی استفاده نکنید. چرا که جراحی از جهات مختلف می‌ تواند عوارض زیادی داشته باشد و وقت و هزینه زیادی می ‌طلبد. فیزیوتراپی راه کار بسیار خوبی است؛ چرا که یا مشکل را حل می کند و یا اگر در نهایت مشکل در رفتگی برطرف نشد و مجبور به انجام عمل جراحی شدید، همین فیزیوتراپی ‌هایی که در این مدت انجام داده ‌اید، باعث می ‌شود که شما با شانه سالم ‌تری به مرحله عمل جراحی بروید. این یک حسن بسیار زیاد به حساب می آید و احتمال موفقیت عمل جراحی را افزایش می‌ دهد.

درمان در رفتگی شانه با فیزیوتراپی در منزل

کلینیک فیزیوتراپی هبوط، تجهیزات و امکانات بسیار مناسبی برای فیزیوتراپی قسمت های مختلف بدن،درمان چاقی، مفصل شانه و… دارد و افراد شاغل در این کلینیک نیز تجربه و تخصص بسیار زیادی در این زمینه دارند. در صورتی که با مشکل در رفتگی مفصل شانه مواجهید، می ‌توانید به این کلینیک مراجعه کنید و یا حتی از خدمات آن در منزل استفاده کنید. افرادی که به دلیل کهولت سن یا کمبود وقت و یا هر مشکل دیگری نمی‌ توانند به صورت حضوری به کلینیک بروند، می ‌توانند از خدمات حضور در منزل استفاده کنند.

البته ورزشکاران حرفه ‌ای هم که با مشکل در رفتگی شانه مواجه می‌ شوند، از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده زیادی می ‌کنند؛ چرا که این دسته از افراد فرصت کافی برای مراجعه به کلینیک‌ های فیزیوتراپی ندارند.

 

نتیجه گیری

در رفتگی شانه زمانی رخ می ‌دهد که مفصل توپی شانه یا همان مفصل سرشانه یا مفصل هومروس از کتف یا همان تیغه شانه جدا شود. افرادی که شانه آن ها در رفته است می ‌توانند از فیزیوتراپی برای درمان مشکل خود استفاده کنند. البته باید ابتدا شانه آن ها توسط یک پزشک، جا انداخته شود و برای مدتی بی ‌حرکت باقی بماند و پس از آن، فیزیوتراپی به کمک آن ها بیاید. با این وجود یک سری از افراد هم هستند که با مشکل در رفتگی مکرر شانه مواجه هستند. در رفتگی شانه یک اتفاق بسیار ناخوشایند است و افرادی که با این مشکل مواجه می ‌شوند، احساس درد بسیار زیادی می‌ کنند. این دسته از افراد بایستی با کمک فیزیوتراپی به تقویت عضلات اطراف مفصل شانه خود بپردازند تا قدرت و ثبات شانه آن ها بهبود پیدا کند. انجام فیزیوتراپی منظم و اصولی باعث می ‌شود که شانه این دسته از افراد، دیگر در نرود و یا تعداد در رفتگی آن خیلی کم تر شود.

 

2 در مورد “اثرات فیزیوتراپی برای درمان در رفتگی مفاصل شانه”

  1. PBN sites
    We will establish a web of PBN sites!

    Advantages of our private blog network:

    We perform everything SO THAT Google DOES NOT grasp that THIS IS A PBN network!!!

    1- We acquire domains from different registrars

    2- The primary site is hosted on a VPS hosting (VPS is high-speed hosting)

    3- The rest of the sites are on different hostings

    4- We attribute a individual Google profile to each site with confirmation in Search Console.

    5- We make websites on WP, we don’t utilize plugins with assistance from which malware penetrate and through which pages on your websites are generated.

    6- We don’t reiterate templates and utilise only unique text and pictures

    We refrain from work with website design; the client, if desired, can then edit the websites to suit his wishes

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *