site logo

استخدام فیزیوتراپ در منزل

استخدام فیزیوتراپ در منزل

استخدام فیزیوتراپیست در منزل یکی از خدمات کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هبوط برای مراجعین خود می‌باشد. امروزه کمک گرفتن از روش‌های درمانی فیزیوتراپی برای بهبود شرایط بیماران رواج یافته است. در فیزیوتراپی از روش‌های غیرتهاجمی برای هر چه بهتر شده دامنه حرکتی و کاهش درد کمک گرفته می‌شود. اما برای بسیاری از بیماران حضور در کلینیک و مراکز درمانی کار دشواری است. محدودیت حرکتی و درد و رنج ناشی از بیماری این امکان را به فرد نمی‌دهد که در کلینیک حاضر گردد. از این رو دریافت خدمات مورد نیاز خود در منزل بهترین گزینه برای این افراد است.

استخدام فیزیوتراپیست کلینیک هبوط در منزل:

یکی از بزرگ‌ترین اهداف ما در کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هبوط ارائه خدمات جامع به بیماران است. از این جهت برای ساکنین شهر تهران و حومه خدمات فیزیوتراپی در منزل به بهترین تراپیست‌ها ارائه می‌گردد. فیزیوتراپ‌های کلینیک هبوط در زمان حضور در منزل بیمار تجهیزات مورد نیاز را به همراه دارند. به همین خاطر بهترین نتیجه‌ی ممکن از درمان‌های فیزیوتراپی برای بیماران به دست می‌آید. حضور فیزیوتراپیست در منزل برای بیمارانی که دچار کاهش توانایی حرکت هستند بسیار ضروری می‌باشد. از طرفی سالمندان و کودکان نیز در محیط‌های درمانی احساس اضطراب و ترس می‌کنند. در حالی که حضور فیزیوتراپیست در خانه می‌تواند به داشتن آرامش بیشتر در بیمار منجر گردد.

درمان‌های قابل اجرا در منزل توسط فیزیوتراپیست:

برخی از افراد نگران هستند که با استخدام فیزیوتراپیست در منزل همه درمان‌های کلینیک را دریافت نکنند. در این بخش به درمان‌هایی که در منزل توسط تراپیست‌های ماهر قابل اجراست اشاره می‌کنیم.

1- منوال تراپی: این روش که به درمان‌های دستی در فیزیورتاپی مشهور است شامل ورزش‌ها و تمرینات مخصوصی می‌شود.

2- شاک ویو: در این روش غیر تهاجمی از امواج ماورای صوت برای بهبود بیماری در فرد استفاده می‌شود. تنظیم طول موج و شدت موج فراصوت نیز به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد. همچنین تجهیزات مورد استفاده باید کاملا به روز و مجهز باشند.

3- مگنت تراپی: در این روش فیزیوتراپی از امواج مغناطیس که توسط دستگاه ویژه‌ای تولید می‌شود برای درمان استفاده می‌کنند.

4- سرما و گرما درمانی: دستگاه‌هایی در فیزیوتراپی وجود دارد که به عضو آسیب دیده گرما می‌دهد تا دچار انبساط شده و بهبود یابد. همچنین از کمپرس‌های آب سرد نیز برای انقباض اعضای بدن کمک گرفته می‌شود.

5- لیزر تراپی: از طریق لیزر محل آسیب دیده در بدن بدون هیچ آسیب اضافی در دسترس درمانگر قرار می‌گیرد.

6- طب سوزنی: سوزن‌های مورد استفاده از فیزیوتراپی مسیرهای عصب در عضو را تحریک کرده و به کاهش درد منجر می‌شوند.

7- الکتروتراپی: در این روش به وسیله تحریک الکتریکی عصب‌ها در پوست بدن گرما ایجاد شده و درد کاهش می‌یابد.

8- اولتراسوند: این شیوه که به موج درمانی نیز مشهور است از امواج برای التیام عمقی در بافت‌ها کمک می‌گیرد.

استخدام فیزیوتراپ در منزل

مزایای استخدام فیزیوتراپیست در منزل چیست؟

در شهرهای بزرگ و پر ترافیک جابه‌جایی به ویژه برای بیماران کار سختی است. حاضر شدت فیزیوتراپیست در محل می‌تواند بخش زیادی از این دشواری را از بین ببرد. اما این مورد تنها مزیت و حسن استخدام کردن فیزیوتراپیست در خانه نیست. از دیگر مزایای حضور تراپیست در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کاهش هزینه‌های تردد به کلینیک و مراکز درمانی:

گاهی برای بهبود شرایط بیمار باید هر روزه یا یک روز در میان درمان‌های فیزیوتراپی انجام گیرد. در این شرایط رفت و آمد هر روزه می‌تواند بسیار آزاد دهنده باشد. به ویژه در شهرهای پر ترافیکی مثل تهران که دردسرهای بیشتری به همراه دارد. به ویژه اگر مرکز فیزیوتراپی مورد نظر بیمار فاصله زیادی به محل زندگی وی داشته باشد. در سرویس استخدام فیزیوتراپیست در منزل بهترین فیزیوتراپیست‌ها با دستگاه‌های مورد نیاز در منزل بیمار حاضر می‌شوند.

2- حضور داشتن خانواده بیمار در زمان دریافت درمان:

چنانچه در منزل خود خدمات فیزیوتراپی را دریافت کنید خانواده شما نیز حضور خواهند داشت. این موضوع به دلگرمی و آرامش روانی بیمار کمک کرده و روند درمان را تسریع می‌کند.

3- عدم نیاز به انتقال بیماران ناتوان از حرکت:

برخی از بیماران به دلیل نوع بیماری خود قادر به حرکت نیستند. قطعا انتقال دادن این افراد به کلینیک‌های فیزیوتراپی در روزهای پیاپی کار بسیار سختی است. حضور فیزیوتراپیست در منزل نیاز انتقال این افراد به خارج از منزل را مرتفع می‌کند. در برخی از اوقات بیماران خاص حتی اجازه‌ی پزشکی برای بلند شدن از جای خود را ندارند. بنابراین چاره‌ای جز استخدام کردن فیزیوتراپیست در منزل باقی نمی‌ماند.

4- هماهنگی درمان و برنامه روتین زندگی:

با استخدام نمودن فیزیوتراپیست در منزل به راحتی می‌توانید بین درمان با روتین زندگی خود هماهنگی ایجاد کنید. درمانگر در روزهای مقرر و در ساعت تعیین شده در منزل بیمار حاضر شده و درمان را انجام می‌دهد.

5- استراحت بیمار بعد از فیزیوتراپی:

در برخی از شیوه‌های درمانی در فیزیوتراپی نظیر سرما و گرما درمانی لازم است بیمار بلافاصله استراحت کند. چرا که تماس بیمار با محیط بیرون دمای بدن و عضو تحت درمان را به طور ناگهانی تغییر می‌دهد. اما با استخدام فیزیوتراپ در منزل بیمار دیگر به این مشکل بر نخواهید خورد.

استخدام فیزیوتراپ در منزل

استخدام فیزیوتراپیست خانم در خانه:

بسیاری از بیماران خانم ترجیح می‌دهند توسط یک تراپیست خانم تحت درمان قرار بگیرند. با حضور فیزیوتراپیست خانم در منزل بیمار احساس آرامش بیشتری به بیمار منتقل می‌گردد. از این رو در بسیاری از درخواست‌های ارسالی برای استخدام فیزیوتراپیست در خانه تراپیست خانم ترجیح داده می‌شود.

استخدام فیزیوتراپیست در خانه در تهران:

در هر منطقه‌ای از تهران می‌توانید برای حضور فیزیوتراپیست کلینیک هبوط درخواست خود را ثبت نمایید. بهترین تراپیست‌های حرفه‌ای همراه با دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای درمان در منزل شما حاضر خواهند شد. برای دریافت سرویس‌‌های فیزیوتراپی در منزل با کارشناس کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هبوط تماس بگیرید. برای ارتباط با کارشناس کلینیک باید فرم مربوطه در سایت را تکمیل کرده یا با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

سخن پایانی:

استخدام فیزیوتراپیست در منزل به ویژه در شهر بزرگ و پر ترافیکی مثل تهران یک اقدام هوشمندانه است. حضور فیزیوتراپیست در منزل علاوه بر سهولت بیشتر آرامش بیمار را نیز افزایش می‌دهد. همچنین اگر آسیب فرد به گونه‌ای باشد که مجاز به حرکت نیست تنها گزینه حضور فیزیوتراپیست در منزل است

2 در مورد “استخدام فیزیوتراپ در منزل”

  1. بازتاب: تخصص ها، بازار کار و در آمد، مهاجرت – مجله نگین افشاری

  2. بازتاب: مقایسهی تأثیر دو روش تمرین درمانی و فیزیوتراپی بر بیماران مبتلا به کمر درد مزمن – بیدل bdel

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *